Top Workplaces Research Lab tarafından hazırlanan yeni bir rapora göre yöneticilerin %67’si, ağır iş yükleriyle mücadele ettiklerini itiraf ediyor ve bu baskı, ofiste tükenmişliği daha da artırıyor. Araştırmalar, yöneticilerin %35’inin diğer tüm kademelerden daha fazla tükenmişlik yaşadığını gösteriyor. Öyle ki bir yöneticinin 10 veya daha fazla kişiden oluşan ekiplere liderlik yaptığı ve yılda en az 260 toplantıya katıldığı dikkat çeken veriler arasında.
Öte yandan Amerikan Kalp Derneği Dergisi’nde yayınlanan ve 18 yıl boyunca yürütülen yeni bir prospektif çalışma gösteriyor ki yüksek iş yüküne maruz kalan çalışanların, kalp aritmisinin en yaygın şekli olan AFib geliştirme riskini %83 artırıyor.
Kıdemli Veri Analisti Kinsey Smith, yöneticilerin işlerini daha iyi yapmalarına yardımcı olmak için üç yol öneriyor:
1. Eğitim
Smith, yöneticilere; çalışan gelişimi, liderlik ve duygusal zeka da dahil olmak üzere bir dizi beceriyi kapsayan eğitim ve gelişim programları sunulmasını öneriyor.
2. Tükenmişlikle Mücadele
Smith, yöneticilerin izin alabilmelerini istiyor. Bu izin süresince yöneticilerin, işle alakalı tüm bağlantılarını kesmelerini, e-postalarına bakmamalarını ve hatta gerekirse iş telefonlarını 7/24 kapatmalarını öneriyor.
Smith ayrıca günlük iş rutininde toplantı sayısının azaltılması; ekiplerin, olabildiğince az nüfusta olması gerektiğini de savunuyor.
3. Kaynak Sunmak
Smith, şirketlerin çalışanlarına; şirket içi kaynaklar veya harici koçluk hizmetleri aracılığıyla şikayetlerini dile getirmeleri ve stres faktörleri hakkında konuşmaları için bir kaynak sunulmasını öneriyor. Bunun içn gerekli profesyonel desteğin sağlanmasının etkili olacağına inanıyor.
Kaynak: https://www.entrepreneur.com
Görsel Kaynak: https://www.shutterstock.com/tr