İşletmenizin Büyümesi Durduysa Nasıl Yeniden Başlatabilirsiniz? 2 dakikada okunabilir

Küçük işletmeler ve genç girişimler için pazar büyüklüğü, hem zorluk hem de fırsat anlamına gelir. Pazarda bir yer edinmek zor olsa da nispeten yeni oyuncular, hızlı bir şekilde büyüme çevikliğine sahiptir. Ayrıca çoğunlukla büyük firmaların aksine eski sistemleri modernize etme yüküyle de karşılaşmazlar.

Peki, bu büyüme trendi durduğunda ne olur?

Küçük işletme sahipleri, genellikle durgunluk baş gösterdiğinde büyük bir korkuya kapılırlar. Öyle ki bu tarz işletmelerin toplumun büyük bir kesimine istihdam sağladığı düşünüldüğünde dalgalanan piyasa koşullarına dayanabilecek esnekliğe sahip olmaları, ekonominin bütünü için de önem arz eden bir meseledir. On personelden az çalışanı ve büyük firmalara nazaran nispeten düşük geliri olan küçük işletmeler, özellikle yerel tüketici gelirleri ve ekonomik gerileme algısı tarafından kısıtlanmaktadır.

Neler yapmalı ve neler göz önünde bulundurulmalı?

Hizmet yelpazenizi doğru belirleyin.
Basit bir örnek vermek gerekirse bir büfe, sandviç satışından daha fazla gelir elde ediyorken smoothie satışı pek iç açıcı değilse sattığı ürüne odaklanmalıdır. Bu noktada veriler, sizin en büyük dostunuzdur. Mevcut hizmetlerinizden hangilerinin en fazla gelir getirdiğini analiz etmek için raporlama araçlarınızı kullanın ve düşük performans gösterenleri kaldırın.
Başarılı işletmeleri analiz edin.

Yerel bölgenizde bulunan benzer büyüklükteki rakiplerin hizmetlerini ve bu hizmetlere biçtikleri fiyat aralıklarını inceleyin. Ne tür hizmetler sunuyorlar? Temel hizmetler ile özel tedaviler arasında nasıl bir denge kuruyorlar? Bunu ne kadar mal edip ne kadar talep ediyorlar?
Müşteri sadakatini artırın.

Pandemiden çıkarılan en büyük derslerden biri, işletme modellerinde yapılması gereken değişiklikleri ve dijital modernizasyonun uygulanmasını erteleme tehlikesiydi. Bu dijital değişim, işletmelerin müşterilerle etkileşim şeklini temelden değiştirdi. Öyle ki günümüzde satış ekipleri, dijital kapasiteye ve etkiye çok daha fazla önem vererek çalışıyor.

Unutmayın! Pazarlama sadece müşteri kazanımından değil tüm müşteri yaşam döngüsünden sorumludur. İlk temastan elde tutma ve sadakate kadar müşteri ihtiyaçlarını araştırın ve anlayın. Bu, iptaller de dahil olmak üzere her temas noktasında geri bildirim toplamak anlamına gelir. Ardından tüm bu süreci kişiselleştirmek için müşteri geri bildirimlerine göre özelliklere ve iyileştirmelere öncelik verin.

Kaynak: https://techxplore.com
Görsel Kaynak: https://www.shutterstock.com/tr

Benzer İçerikler

Yorum Gönder

Email adresiniz yayınlanmayacak. İşaretleri alanları doldurmak zorunludur.

eleven − seven =

Paylaşım