Norveçli Şirketten Dünyanın İlk Elektrikli ve Otonom Kargo Gemisi: Yara Birkeland 2 dakikada okunabilir

Havacılık sektöründeki önemli adımların ardından denizcilik sektöründe de karbon emisyonunu azaltmaya yönelik büyük bir gelişme yaşanıyor. Buna göre dünyanın ilk tam otonom ve elektrikli kargo gemisi yakın bir zamanda ilk yolculuğuna çıkacak.

Yapımı dört yıl süren ve dünyanın tamamen otonom ve sıfır emisyonlu ilk yük gemisi olan Yara Birkeland, bu yıl yelken açmayı planlıyor. Pillerle çalışan ve sensörler tarafından yönlendirilen Yaragemi, yolculuğu denetleyen bir kara mürettebatıyla birlikte konteynerleri teslim etmek için Norveç’in etrafında bir rota izleyecek.

Teknolojik ve sürdürülebilir ilerlemeyi yansıtıyor

Gemiyi inşa eden şirket Yara International, 2017’de bu yöndeki hedefini açıklamış ve bu amaç doğrultusunda deniz teknolojisi şirketi Kongsberg ile bir ortaklık kurmuştu. Şirketin CEO’su Svein Tore Holsether, bu teknolojiyi Yara International’in fabrika ve nakliye limanları arasında yaptırdığı 100’den fazla dizel kamyon seferini azaltmak için bir fırsat olarak gördüğünü açıkladı. Holsether, basın açıklamasında, “Bu yeni otonom pille çalışan konteyner gemisi ile nakliyeyi karadan denize taşıyor ve böylece gürültü ve toz emisyonlarını azaltıyor, yerel yolların güvenliğini artırıyor ve NOx (azot oksit) ile CO2 emisyonlarını azaltıyoruz.” diye konuştu. Buna göre şirket, geminin yılda 40 bin kamyon yolculuğunun yerini alabileceğini öngörüyor.  Öte yandan geminin otonom operasyonlarından sorumlu teknoloji firması Kongsberg’ün CEO’su Geir Håøy ise “Yara Birkeland, tüm denizcilik endüstrisi için büyük bir teknolojik ve sürdürülebilir ilerlemeyi yansıtan bir sonraki önemli adımı temsil ediyor” dedi.

60 konteyner taşıyabiliyor

Yara Birkeland’ın sonbaharda karadaki operasyonlara yardımcı olmak için daha az mürettebatla operasyonlara başlaması bekleniyor. Bununla beraber kargo gemisi, Herøya ve Brevik isimli iki Norveç kasabasının limanları arasında yolculuk yaparken otonom olacak. Gemide bulunan 7 MWh’lik devasa bir batarya, azami 13 deniz mili hız sağlayabilen iticilere güç verirken geminin kargo ambarı da 60 nakliye konteyneri taşıyabilme özelliğine sahip!

Şu anda deniz taşımacılığının küresel sera gazı emisyonlarının yüzde 2,5 ile yüzde 3’ünü oluşturduğu biliniyor. Bu sektöre olan ilgi de Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO) denizcilik emisyonlarını azaltma yönündeki baskısı ile örtüşüyor. IMO, 2008’den 2050’ye kadar taşımacılık işlerindeki CO2 emisyonlarını yüzde 70 oranında azaltmak ve aynı zaman diliminde sera gazı emisyonlarını en az yüzde 50 oranında azaltmak için bir strateji benimsemişti.

https://www.popsci.com/technology/yara-birkeland-cargo-ship-sail-date-scheduled/

 

 

Benzer İçerikler

Yorum Gönder

Email adresiniz yayınlanmayacak. İşaretleri alanları doldurmak zorunludur.

thirteen − 10 =

Paylaşım