Makine öğrenmesi (machine learning) matematik ve istatistik yollarla eldeki verilerden çıkarımlar yapan ve bu çıkarımlarla bilinmeyene ilişkin tahminlerde bulunan yöntem aslında. İTÜ ARI Teknokent firmalarından Tazi.io ülkemizde bu alanda çalışan bir start-up. Girişimin kurucuları Prof. Dr. Zehra Çataltepe ve Dr. Tanju Çataltepe 6-10 Kasım’daki Brand Week Istanbul’da bir sunum yapacak. Çataltepe çifti etkinlik öncesi sorularımızı cevapladı.
Tazi.io tam olarak ne iş yapıyor? Kısaca açıklayabilir misiniz?
Tazi.io insan davranışlarından sürekli öğrenerek satın alma ihtimali, sahtekârlık gibi olayları tespit ve tahmin ediyor. Tazi.io’nun yapay öğrenme modelleri hem nasıl karar verdiklerini alan uzmanlarına anlatabiliyor, hem de alan uzmanlarından öğrenebiliyor. Bu sayede hem veriden çabuk öğrenen, hem de yanlış tahmini az olan modeller oluşturuyor.
Makine öğrenmesi ile ilgili sunduğunuz çözümler en çok hangi sektörlerde kullanılıyor?
Bankacılık, sigorta, e-ticaret ve telekom gibi verinin çok olduğu ve sürekli olarak değiştiği sektörlerde çözümlerimiz kullanılıyor.
Makine öğrenmesinin geleceği hakkında neler düşünüyorsunuz?
Makine öğrenmesi modellerinin, günümüzde kullandığımız her türlü aletin içinde olan cıvatalar gibi hayatımızın bir parçası olacağını düşünüyoruz. Bu sayede insanların yaşamı genel olarak kolaylaşacak. O kadar çok uygulama alanı var ki, nereden hayatımızı müthiş şekilde değiştirecek bir uygulamanın çıkacağını bilmek mümkün değil. Uygulama alanı ne olursa olsun, algoritmaların muhakkak sürekli öğrenen algoritmalar olacağını düşünüyoruz.
Tazi.io’nun yatırım planı var mı? Yakında yatırım almayı planlıyor musunuz?
Yatırım almayı planlıyoruz. Ama en iyi yatırımcının müşteri olduğuna inanıyoruz.
Brand Week Istanbul’da yapacağınız sunum hakkında bilgi verebilir misiniz?
Sürekli olarak ve insanlardan da öğrenebilen yapay öğrenmenin, sürekli öğrenmeyen sistemlerden farklarını anlatmayı ve sigorta, bankacılık ve telekomünikasyonda birer örnek kullanımını vermeyi planlıyoruz. Örneğin, çoğu sigorta şirketinde, müşteri ihtiyaç ve tercihleri, ürünler, kampanyalar, dolayısı ile de veri sürekli olarak değişiyor. Daima yenilenen yapay öğrenme modelleri ile pazarlama faaliyeti hedef kitlelerinin dinamik ve verimli şekilde belirlenmesi örnek bir kullanım senaryosu.
Bu konular dışında değinmek istediğiniz noktalar var mı?
Brand Week İstanbul’u ve hem konuşmacılar hem de katılımcılarla buluşmayı büyük bir heyecanla bekliyoruz.
KAYNAK: DIGITAL AGE