İnternet ve Sosyal Medya Kullanımında Dünya Ortalamasının Üzerindeyiz 2 dakikada okunabilir

Dünya genelindeki trend ve alışkanlıklar üzerine araştırmalar yapan dünyaca ünlü araştırma şirketi Nielsen, Türk tüketicilerini değerlendirdiği bir dijital dönüşüm raporu hazırladı. Türk tüketicisinin dünya ortalamasının üzerinde bir online ve mobil profile sahip olduğunu gösteren rapora göre global nüfusun internet kullanım oranı yüzde 53 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 67. Aktif sosyal medya kullanımı dünya ortalamasında yüzde 42 iken, Türkiye’de ise yüzde 63 seviyelerinde.

İnternetin gücü ile beraber alışveriş kültüründe yaşanan gelişmeler dijital dönüşümün bir parçası oldu. Bu durum tüketicilerin satın alma davranışlarını da değiştirdi. Dünyaca ünlü araştırma şirketi Nielsen hızlı tüketim ürünleri, perakende ve alışverişçi trendleri başlıklarında gerçekleştirdiği araştırmaya dair bir rapor yayınladı.

Rapora göre global nüfusun internet kullanım oranı yüzde 53 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 67 seviyelerinde. Aktif sosyal medya kullanımı dünya ortalamasında yüzde 42 iken, Türkiye’de ise yüzde 63.

Raporda mobil kullanıcı sayılarına ilişkin sonuçlara da yer verildi. Mobil kullanıcısı sayısı dünya genelinde yüzde 68 iken, bu oran Türkiye’de yüzde 90 olarak ölçümlendi.

Nielsen’in raporu, yeni bir alışverişçi profiline dair ipuçları da veriyor. Dijital dönüşümün önemli ayaklarından birini oluşturan perakendede e-ticaret, gelecek vadeden başlıklardan biri. Rapora göre, toplam perakendenin yüzde 9’unu oluşturan e-ticaretin 2020’de yüzde 12’ye çıkacağı tahmin ediliyor. Türkiye perakende pazarında e-ticaretin payı global ortalamanın altında bir performans seyrediyor. Türkiye’nin online alışverişteki tercihlerinde ise ilk dört kategoriyi; bebek bakım, ev temizlik ürünleri, kişisel bakım, evcil hayvan maması oluşturuyor.,

Benzer İçerikler

Yorum Gönder

Email adresiniz yayınlanmayacak. İşaretleri alanları doldurmak zorunludur.

1 × four =

Paylaşım