2018 Yılında İnovasyon Dünyasını Neler Bekliyor? 5 dakikada okunabilir

Akıllı asistanlardan, görsel tanıma teknolojileri ve artırılmış gerçekliğe kadar insan merkezli tasarım ve iş modellerinin kendilerini ağırlıklı olarak hissettirdiği 2017 yılının ardından 2018’te bizleri inovasyon alanında nelerin beklediğine dair ipuçları ortaya çıkmaya başladı.

The Innovation Group’un yayınladığı “The Future 100: Trends and Change to Watch in 2018” raporu ve global tasarım ve inovasyon ajansı Fjord’un sektöre yön veren geleneksel raporu “Fjord Trends 2018” yayınlandı.
“The Future 100: Trends and Change to Watch in 2018” raporunda 2017 yılında etkilerini fazlasıyla hissettiğimiz ve bu yılda hissetmeye devam edeceğimiz değişim ve trendlere yer verildi.

İşte o değişim ve trendler:
5G
İlk olarak 2009 yılında hayatımıza giren 4G’nin devamı niteliğinde olan 5G için hazırlıklar tam gaz devam ediyor. 5G’nin teknik standartları henüz düzenlenmedi, ancak saniyede 10 gigabit veri aktarmayla 4G’den 100 kat daha hızlı olması bekleniyor. Apple, Nokia, Samsung, Verizon ve Ericsson gibi teknoloji devleri 5G araştırmalarını sürdürüyor. Türkiye’de ise 5G teknolojisinin 2020 yılında kullanılması bekleniyor.

Üretim 2.0
Üretimde otomatikleşmenin ilk adımları 2017 yılında Adidas ve Nike ile başlamıştı. Süper kişiselleştirilmiş üretimle alışveriş yapma biçimlerimiz de değişmeye başlayacak.

İnternet Erişimi Olan Yeni Milyarlarca İnsan
Akıllı telefon fiyatlarındaki düşüş daha fazla tüketicinin internet erişimine ulaşmasına yardımcı oluyor. Aynın zamanda teknoloji şirketleri de ücretsiz internet hizmeti sağlayabilmek için çeşitli çalışmalar yürütüyor.

Artırılmış Gerçeklik (AR) Teknolojisi
Raporda öncelikle Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisine yer veriliyor. Küresel şirketlerin büyük bütçe harcamaları ile pazarlama kampanyalarına entegre ettiği Artırılmış Gerçeklik (AR)’ın günümüzde oyunun dışında gerçek tüketici avantajları sağlamak için hazırlanmış önemli bir özellik haline geldiğine dikkat çekiliyor. Bugün akıllı cep telefonu kullanıcılarının kolaylıkla ulaştığı AR, 2018 yılında da gündemde olmaya devam edecek.

Görsel Tanıma Teknolojileri
Görsel tanıma ve akıllı kameralara yönelik teknolojiler raporda ‘Gözlerin İnterneti’ olarak belirtiliyor. Görsel teknoloji girişim fonu LDV Capital’e göre önümüzdeki yıllarda pazar en az yüzde 220 büyümesi bekleniyor. 2017 yılında Apple Iphone X ile telefon kilidini açma özelliğini yüz tanıma sistemine entegre etti, Pinterest, yeni bir lens özelliği olan ‘Shazam for objects”i kullanıma açtı, Amazon dahili bir kameraya sahip ilk akıllı hoparlör olan Echo Look’u duyurdu. Öyle görünüyor ki perakende sektöründe dijital dönüşümü akıllı görüntü tanıma teknolojileri ile entegre etmek bu yıl da sürecek.

Teknolojide Kadın Devrimi
Raporda, büyük teknoloji şirketlerinin yıllar boyunca kadınları büyük bir tüketici teknolojisi pazarı olarak görmezden geldikleri bilgisine yer verilirken, artık durumun değiştiğine dikkat çekiliyor. Büyük bir pazar olan kadınların, tüketici harcamasında 20 trilyon doları kontrol eden bir fırsatı temsil ettiğine vurgu yapılıyor.

Akıllı Asistanlar
Raporda ‘Kulakların İnterneti’ olarak yer alan akıllı asistanlar, 2017 yılında oldukça gündemdeydi. 2018 yılında da akıllı asistanların hayatımızı kolaylaştırmaya devam edeceği öngörülüyor.

Destekleyici Teknolojiler
Teknoloji ile engellilerin dünyada bağımsız olarak dolaşmalarına yardımcı olmak için yaratıcı birçok yenilik hayata taşınıyor.

“Fjord Trends 2018” raporunda ise 2018’de hayatlarımızı ve iş dünyasını şekillendireceği düşünülen yedi trende dikkat çekiliyor.

Algoritma: Rapora göre ‘Benzer ürünler’, ‘senin gibiler’, ‘önerilen takipçi listeleri’ derken kullanıcılar bilinçli seçim yapma haklarını, hem de severek ve isteyerek, büyük veriyle beslenen algoritmalara devrediyor.

Gerginlik: Raporda ‘2018’de değişime seyirci kalmakla mı yetineceğiz, yoksa kolları sıvayıp yaşamak istediğimiz dünyayı tasarlamak için harekete mi geçeceğiz’ sorusuna yer verilerek cevaplanması gereken temel sorunun bu olacağına dikkat çekiliyor.

Fiziksel Deneyimler: Rapora göre; son yıllardaki dijital-fiziksel rekabeti yerini yeni bir ortaklığa bırakıyor. Bu değişimde dijitalin rolü ise yavaş yavaş sahne önünden sahne arkasına kayıyor. İşletmelere dijital ve fizikseli ayrı ayrı ele almak yerine, odaklarınızı dijitalin gücüyle harmanlanmış bütünsel deneyimler tasarlamaya yöneltin deniliyor.

Bilgisayarın Gözleri: Raporda şirketlere mevcut ürün ve hizmetlerini ‘bilgisayarlar tarafından anlamlandırabilen görsel veri’ çerçevesinde tekrardan ele almaları gerektiği belirtiliyor.

Yapay Zeka: Raporda Yapay Zeka iş modellerine ve günlük iş hayatına entegre edilirken, çalışanlar işletmenin sadece kültürel dönüşümünde değil, YZ’nin kurgulanması ve tasarımında da aktif katılımcı olarak yer almalı deniliyor.

Değerler Ekonomisi: Raporda şirketlere içe dönüp kendi kişiliklerini, değerlerini ve varoluş sebeplerini gözden geçirmeleri; müşterilerinin ve çalışanlarının beklenti ve ortak değerlerini anlamalı mesajı veriliyor.

Tasarım: Şirketler tasarımın üç temel taşıyıcı direğine yeniden odaklanmalı deniliyor. Tasarım odaklı düşüncenin tasarım disiplininin sadece bir parçası olduğu ve tasarımcılar arasında ‘düşünenler’ ve ‘uygulayanlar’ olduğu unutulmaması gerektiği vurgulanıyor.

Benzer İçerikler

2 YorumYorum Gönder

Yorum Gönder

Email adresiniz yayınlanmayacak. İşaretleri alanları doldurmak zorunludur.

3 × four =

Paylaşım